Summa sidvisningar

torsdag 8 november 2012

Mörkt och regnigt

Antar att jag inte är den enda som tröttnat på det eviga regnandet?! Snart är det ett år sedan vi åkte till Thailand, och det hade varit skönt att komma till sol och värme även i år! :-) Men man kan ju inte få allt! Längtar iallafall till det kommer snö! Därför har jag bytt ut höstlöven här på bloggen till vintermotiv! :-)

I helgen hade Glenn feber, stackarn. Så jag och sönerna fick åka på namnkalas utan honom på lördagen. Det var ett fint kalas med en fin ceremoni i början. Arwin lekte med alla barnen och hade det jättekul! Jag hade det också kul ifall ni undrar! På söndagen hade A simskola, jag och Vidar stannade hemma och tog det lugnt. På simskolan sjunger de om Kalle Kamel, här nedanför sjunger A sin variant.



I måndags testade vi att göra pizza på lite tjockare tortillabröd som Santa Maria har i sitt sortiment. A hjälpte till att pynta sin pizza. Han ville bland annat ha marmelad på den. Kompromissen blev att han fick det på en liten bit av sin pizza... Jag och Glenn hade Santa Marias Pizzasauce, bresaola, fetaost och "vanlig" riven ost på våra. Till pizzan hade vi rivna morötter och riven vitkål med en olja-vinägerdressing på. Alltihop smakade riktigt mumsigt!!

Pizza på tortillabröd
 Glenn var ledig torsdag-söndag förra veckan, så då passade vi på att gå till lekplatsen! Och på fredagen var vi uppe och hälsade på några släktingar i Mellerud, det var trevligt!

Gungning
Vidar tycker att tvättmaskinen är otroligt spännande! Han ställer sig upp mot den och sedan hänger han in i den med överkroppen .


Spännande med tvättmaskin!
I måndags var det Vidars tur att bli förkyld. I tisdags kom febern, men den var borta på onsdagen skönt nog! Tror det är tänder på gång- igen! Vi tog oss iallafall iväg till babysimmet idag. Och även idag fick de testa på att dyka. Vidar är totalt oberörd när han kommer upp efter dyket, får se hur länge det varar!







Ikväll är det träning som gäller för både mig och Glenn. Jag har varit på ett Cross Fit-inspirerat pass på Motionspalatset och Glenn är ute på en springtur nu. Känner mig riktigt laddad på att träna och äta rätt nu! Har börjat följa ett par träningsbloggar där andra tränande mammor skriver. De tränar i och för sig på en helt annan nivå än jag, men det är ändå otroligt motiverande! Trendotraning och MammaFitness. Och så har jag bestämt mig för att inte äta godis och andra sötsaker på måndad. Startade 4 november. Och sedan funderar jag på om vi skulle köpa TRX-band och/eller kettlebells.

Måste bara skriva en sak till! Arwin blev så glad när Vidar vaknade efter eftermiddagsluren att han gjorde en glädjedans. Oj, vad A hade saknat sin lillebror! Han hade inte sett/träffat honom sedan på morgonen innan han gick till förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar