Summa sidvisningar

torsdag 1 november 2012

Babysim och nuggets

Att jag såg suddigt i måndags var antagligen ögonmigrän. Fick ringa min optiker-kusin och fråga vad det kunde vara! Hoppas det inte kommer tillbaka på länge!

Idag har vi varit på babysim med Vidar. Arwin har ledigt från dagis den här veckan (jag VET att det heter förskola och känner till läroplaner etc, men väljer ändå att benämna det dagis!), så då passade det bra att Glenn tagit ledigt idag och imorgon från jobbet. Då följde de med till simhallen och kunde ta lite kort under simstunden!














Efter badet åkte vi och åt lunch på Coop-restaurangen. Det blev köttfärslimpa med potatis, tyvärr smakade det sådär tyckte jag. Därefter passade vi på att handla mat på Maxi.

Sedan passade Glenn på att träna lite gym. Under tiden byggde jag och Arwin med lego. När Vidar vaknade från sin eftermiddagslur, började vi med middagen. Det blev kycklingnuggets gjorda på kycklingfileér och mandlar samt ris till. Arwin var jätteduktig och hjälpte till att rulla kycklingbitarna i mandelkrosset. Under tiden maten var i ugnen och på spisen lekte Arwin och Vidar lokförare och konduktör med dammsugaren. De är så goa när de leker tillsammans! <3


Arwin lägger nuggetsen i ugnsformen
Arwin förklarar vad han gör


Glenn och Vidar gungar


Det är kul att stå upp i sängen, tycker Vidar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar